M08 Bocsa

A Bocsa interaktív feladat, amelyet az ellenfél csapatával együtt kell megoldanotok. Beszéljetek az ellenfél csapatával, hogy a robotjaitok ugyan-olyan színű kockákat juttassanak át a másik térfélre.

Megosztó, célzóna és keret

Maximális pontszám

  • Ha mindkét megosztó csak egy kockát juttatott át az ellenfél térfelének bármely pontjára, és ezek a kockák egyező színűek: 25 pont mindkét csapatnak
  • Ha vannak kockák teljes terjedelmükkel a keretetekben vagy a célzónátokban: 5 pont minden kockáért
  • Ha legalább egy sárga kocka teljes terjedelmével a célzónátokban van: további 10 pont.

Ha egy eszköz, akárcsak részben a kereteteken belül van a M08-as feladatért nem kaptok pontot (ez nem érinti az ellenfél csapatát).

Ha nektek, ahogy a legtöbb csapatnak, csak egy gyakorló asztalotok van, az ellenfél asztalára küldendő kocka egyszerűen átrepül az északi fal felett. (Úgy nézzétek a pontozási példákat, mintha mindkét megosztó modell csak egy kockát küldött volna az ellenfél térfelére.)

Példa pontszámok:

Példa pontszámok

Kiegészítő szabály

2020. augusztus 4. (U01) - Ha az ellenfél asztalára küldendő kocka egyszerűen átrepül az északi fal felett, és ti vagytok az egyetlen csapat a meccsen, akkor is megkapjátok a megosztásért a 25 pontot. Vagyis ezen esetben a megosztásért megkapjátok a pontot, hiszen a körülmények nem teszik lehetővé, hogy egy másik csapat is megossza azt. 

2020. október 19. (U06) - Nem feltétlenül kell a célzó modellt használnotok, hogy az arra helyezett kockát eljuttassátok a célzónába vagy keretbe. Viszont a pálya felépítésénél mindenképpen a célzóra kell helyeznetek egy sárga kockát és a megoldásnak automatizáltnak kell lennie.

2021. február 5. (U09) - Az M08 Bocsa esetében a Célzóna és a Keret egészen az északi falig terjed. Ha a pályaalapot megfelelően helyeztétek el (a déli és keleti falakhoz igazítva) lesz egy kis rés a pályaalap széle és az északi fal között. Ha egy kocka beleesik ebbe a résbe, terjesszétek ki a célzóna vagy a keret széleit az északi falig, hogy meg tudjátok állapítani, hogy a kocka teljes terjedelmével benne van e a célzónában vagy a keretben.  

2021. február 5. (U10) - Az R22-es szabály kimondja, hogy a feladat követelményeinek látszaniuk kell lenniük a meccs végén ahhoz, hogy számítsanak, kivéve ha a feladat egyéb módszert ír elő. Ez igaz attól függetlenül, hogy a feladat követelménye segít-e a pontszámon, vagy esetleg csökkenti azt. Például az M08 – Bocsa feladatnál ha bármilyen felszerelés akár csak részben a keretedben van, az M08-as feladatra nulla pontot kapsz. Ez utóbbi követelmény csak a meccs végén érvényes, vagyis ha egy felszerelés akár csak részben a kereten belülre került, majd a meccs vége előtt teljes terjedelmével elhagyta a keretet, akkor nincs kihatással a pontozásra.

2021. március 25. - Ha online verseny során nem áll rendelkezésetekre versenyasztal, a pályaalapot a padlóhoz rögzítitek, akkor a pályát nem fogja semmi körülhatárolni, nem lesz fal. Ebben az esetben az M08 - Bocsa feladat során a keretbe, illetve a célzónába juttatott kockák könnyen kicsúszhatnak a pályaalapról, mivel nincs fal ami ezt meggátolná.

A február 5-én kiadott U09-es frissítés kimondja, hogy versenyasztal esetén megfelelő pályaalap elhelyezéssel egy körülbelül fél centis rés lesz az északi fal mellett, így a keret és a célzóna külső vonalait képzeletben a falig kell meghosszabbítani, és az így kiterjesztett területű célzónába és keretbe esett kocka érvényes, a pontszámba beleszámít. Azonban ha nincs fal, ezek a határoló vonalak végtelen vonalak. A továbbiakban csak azokat a kockákat fogjuk elfogadni, és beleszámítani a pontozásba, amelyek ezen végtelen vonalak közötti, kiterjesztett keret, és célzóna területén helyezkednek el, a pályaalap szélétől maximum 25 centiméteres távolságig! Arra kérünk benneteket, hogy a videó végén az értékelésnél ha egy kocka a pályaalapot elhagyta, mérjétek le a kocka legkülső pontjának helyzetét a pályaalap szélétől, és ez látszódjon a videón is. Továbbá legyen látható, hogy a kocka a határoló vonalakon belül helyezkedik el.

 

 

 

 

A FIRST LEGO League RePlay szezon partnerei:

 

2023/ HelloWorld Egyesület / Minden jog fenntartva.

Kérdésed van az oldalon olvasható információkkal kapcsolatban? Hibát találtál? Írj nekünk: fll@helloworldegyesulet.hu